پیمایش تنگل مراغه (جمعه 10 آذرماه 1402)

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 آذر 1402 ساعت 00:45
بخش: -

گزارش برنامه  کوهپیمایی  تنگل مراغه فریمان
جمعه ۱۰ آذر ماه.
ساعت ۶ صبح طبق برنامه اعلام شده به اعضای تیم از مشهد با یک دستگاه مینی بوس به  همراه ۱۳ نفر از همنوردان به سمت جاده فریمان حرکت کردیم
۳۵ کیلومتر فریمان سمت راست جاده. وارد جاده فرعی هدایت آباد - احمدآباد - مراغه شدیم
۲۰ کیلومتر جاده فرعی را طی کردیم تا به روستای مراغه رسیدیم. خوشبختانه روستا تابلو راهنمای منطقه گردشگری داشت که از روی تابلو راهنما به ابتدای تنگل رسیدیم. ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه اعضای تیم از مینی بوس پیاده شدند.
ارکان تیم مشخص شد و پس از نرمش مختصر از وردی تنگل حرکت کردیم. ساعت ۸ و نیم  مکانی مناسب برای صرف صبحانه در میان درختان و بوته زاری فوق العاده زیبا انتخاب شد و همنوردان مشغول صرف صبحانه شدند .
هوای بسیار عالی و مفرح و فضایی رویایی و بکر بود
ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه اعضای تیم ادامه مسیر تنگل را شروع کردند. ضمن عکاسی از مناظر دیدنی و بکر لذت می بردند
ساعت حدود ۱۱ به انتهای تنگل رسیدیم  دوستان مشغول عکاسی و بازی های فکری شدند
سپس برگشتیم. ساعت ۱۳  در مسیر برگشت مکانی مناسب در میان درختان کنار چشمه آب گوارا همنوردان استراحت کردند وناهار میل نمودند .
ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه به محل مینی بوس رسیدیم.
با هماهنگی سرپرست محترم باشگاه از آثار تاریخی میل ایاز و مقبره ارسلان جاذب ( آثار تاریخی دوره غزنویان) در محل روستای سنگ بست  ۳۵ کیلومتری مشهد  دیدن کردند که خیلی جالب بود و همه همنوردان خوشحال شدند و لذت بردند
ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به مشهد رسیدیم و برنامه با موفقیت به اتمام رسید.